Wybór smigła do dronów to nie tylko spojrzenie na to, czy nam się podobają i już, zakupy gotowe. Oczywiście, aspekt wizualny też ma jakieś znaczenie, ale jednak to efektywność gra tutaj pierwsze skrzypce. Należy zwrócić uwagę na parametry – może ich być aż 10 i w ich skład wchodzą takie kwestie jak: ilość i długość łopat, materiał, z którego są wyprodukowane, masa maszyny, skok, kierunek, średnica otworu, kierunek obrotu, grubość piasty i na końcu – kolor.
Bez tego nie zabieraj się za zakupy
W ofertach sklepów stacjonarnych, czy internetowych znajdują się różne modele, zawierające odmienne parametry, rozmiar, wagę, czy kompatybilność z dostępnymi na rynku modelami. Należy skorzystać ze specyfikacji, aby nie kupić kota w worku. Należy ocenić ich awaryjność, więc potrzebna będzie gwarancja. Zazwyczaj ma ona od 6 do 24 miesięcy. Rodzaj materiału jest też niezwykle ważny. Dajmy na to, włókno węglowe zapewni lepszą elastyczność, co sprawi, że zamontowane elementy kręcące nie będą wystawione na zbytnie ryzyko ich uszkodzenia. Jeśli jednak obawiasz się, że coś może stać się z Twoimi świeżo zakupionymi elementami, to może warto zaopatrzyć się w zapasowe części.
Zależy mi na opcji wyścigowej – co muszę wiedzieć?
Powietrzne ścigacze to takie, które zostały zaprojektowane specjalnie do wyścigów na specjalnych torach, gdzie znajdują się bramki. Przez nie mają przelecieć i dalej móc rozwinąć odpowiednią prędkość. Dlatego w tym przypadku przyda się prawidłowy napęd, ale uwzględnić trzeba także masę modelu. Poza tym, oczywiście należy wybrać śmigła do dronów, które nie zawiodą przy nabieraniu imponująco szybkiego tempa lotu. Jednymi z bardziej popularnych marek posiadających w swojej ofercie świetne elementy kręcące jest Dal Props, HQ Prop i Gemfan. Wielu fanów ścigania chwali sobie ich sprzęt, a w ich skład potrafią wchodzić te zawierające 2 łopaty, ale i 3, 4 oraz 6. Jeśli chodzi o dwie łopaty, to wytworzony ciąg będzie najmniejszy, co oznacza, że lot będzie trwał dłużej. Należy rozumieć to tak, że pobór prądu przez silniki będzie zdecydowanie mniejszy. Wynika to stąd, że im więcej łopat znajduje się w maszynie, tym możemy spodziewać się większego ciągu. Odpowiednio więcej zużywają wówczas energii, więc czas lotu z kolei jest skrócony.
Racery posiadają elementy kręcące stworzone z poliwęglanu, nylonu oraz włókna szklanego. Użyty materiał może sprawić, że te elementy będą miękkie, czy też twarde. Te pierwsze będą wyprodukowane z poliwęglanu i nylonu, a te drugie z włókna szklanego. Miękkie mają to do siebie, że są wytrzymałe na uderzenia, co nie znaczy, że przy zderzeniu z przeszkodą nie dojdzie do odkształcenia. Te o twardej budowie będą posiadały parametry odnoszące się do stabilności lotu. Mimo że są mocniejsze i wydawać by się mogło, że trwalsze, to jednak ich parametry dotyczące stabilności lotu nie gwarantują, że kopter nie wleci w przeszkodę i nie połamie się. Raczej istnieje to ryzyko, więc należy rozpatrzyć wszystkie za i przeciw.